Zaza Rasid

My photo
There are two different categories of love. The first category is called a FAIRYTALE. The second category is called JUST ANOTHER LESSON.
i'm all about skittles, rainbows and sparkles. prepare for awesomeness. ENTER AT OWN RISK.

MEREKA SUKA AKU!! :)

Monday, December 19, 2011

A Perfect Proposal

Assalamualaikum wahai stalkers yang tercinta!!



Seperti yang kaukau semua tahu, perkahwinan tu memang digalakkan dalam Islam. Perkahwinan tu macam bina masjid dan orang yang mendirikan masjid of course dapat pahala. Am I right?? When you love someone and rasa manusia tu la manusia yang korang nak spend the rest of your life with - in other words, Mr./Ms. Right - confirm la korang nak kahwin cepatcepat kan?



OMG kenapa aku cakap macam orang tua nih?? :p



Whatever la.



Continue on..





But is it really necessary untuk bercinta dulu before kahwin? Bukankah dalam Islam cakap lebih molek bercinta lepas kahwin? Lagi la relationship tu dapat berkat. Kan kan?? Well, I'm too young for this love and marriage deal so aku tak berani la nak comment apaapa. And I did have a boyfriend before jadi aku taknak la tunding jari kat manamana people. Chill je la kan?



Tapi jujur aku cakap, aku tak mampu kalau aku tak kenal or tak ada feeling kat sorang laki tu before kahwin. Teruk tak aku? I mean, rasa takut dan sesal tu yang halang. Tapi insya-Allah, kalau kita buat benda baik, Allah memang tolong kan? :) Amin..




Jadi aku tak nak cakap banyak pasal macam mana aku nak kahwin nanti. Haha. What I want to talk is about a video yang aku baru je tengok semalam which is very very VERY sweet. Aku tak tau la wether its love or tak antara diorang ni tapi insya-Allah, perkahwinan diorang nanti akan penuh dengan barakhah. Amin.. Video tu memang sumpah sweet! Aku memang tak tau dah nak cakap macam mana. I was close to tears dan aku memang rasa terharu sangatsangat walaupun bukan aku yang experience benda tu sendiri. I mean, c'mon. Can it get much more sweeter than that?





So how was the vid? What's the catch?






Okay. Ni cerita disebalik video tu yang aku faham la. Sorang mamat ni - kalau tak silap aku la, Ariff kot nama dia - memang dah jatuh hati kat sorang awek cun yang bernama Dena. Nama penuh dia, aku tak ingat. :p Jadi parents Dena ni pun nak nikahkan Dena dengan Ariff. Firstfirst memang Dena tak nak. Ye la. Umur dia pun masih lagi 19. Sebaya dengan kakak aku. Tak ke masih muda lagi nak tunang? I don't think my dad nak kakak aku kahwin or even get engaged dalam usia camtu. -_-" It's the 21st century people! Or so I thought. Tapi mak si Dena pun nak sangatsangat Dena terima Ariff. Jadi like any wanita solehah, Dena pun tunaikan Solat Istikarakh mogamoga Allah beri petunjuk kat Dena. Pastu dengan izin Allah, Dena pun bersetuju dengan pilihan mak ayah dia tu. Cara mamat tu ambek hati Dena pulak dengan cara pembodekan yang terhandal. Ariff hadiahkan camera Nikon d3100 kat Dena. DSLR pulak tu! Ohemgee. Aku confirm nak! Tapi here's the catch: there's something in the camera.






Dalam camera tu muncullah gambargambar Ariff saying a few things to Dena. Oh ya, lupa nak cakap. They never met each other before!! Hehe. You guys have to see it for yourself la to know what was in the camera. Tapi gila sweet! Aku tak tipu. :D




To see the video, tolong klik kat >SINI<. Thank you.




So you see, lesson yang aku learned dari video ni is that love comes in many different ways. Kalau kitorang dah got out of a bad relationship and merungut tak tentu pasal that love is unfair la apa la. Then it's wrong. Aku sedar yang kitorang tak boleh paksa anyone kalau babbab hati dan perasaan ni.





What I know now, good thing comes to those who wait. Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. And vice versa. Allah knows best and its up to us to pray and ask for guidance.





Insya-Allah..a marriage will be full of happiness if its on Allah's path :)
(the pic is from weheartit. so kalau owner gambar ni nampak, sorry ek? ^_^)



Peace and love. Over and out.



Assalamualaikum :)

THANKS FOR READING! kalau suka, please click "LIKE"!

No comments: