Zaza Rasid

My photo
There are two different categories of love. The first category is called a FAIRYTALE. The second category is called JUST ANOTHER LESSON.
i'm all about skittles, rainbows and sparkles. prepare for awesomeness. ENTER AT OWN RISK.

MEREKA SUKA AKU!! :)

Wednesday, August 15, 2012

Session: PHOTOGRAPHER PILIHAN

Assalamualaik-k-..*cough cough*..kum pare jihad sekalian!

Tunggu sat..

*cough cough cough cough*


Mak oi! Asal berhabuk sangat ni? Tuan punya blog tak reti nak bersih-bersih sikit ke apa?


Hehe


Okay. Tak lawak. So let's begin again, shall we?


ASSALAMUALAIKUM PARA JIHAD SEKALIAN!!

Nahh..that's better.



So okay. Aku sedar yang aku dah recently gone a little bit M.I.A lately so memandangkan bulan Syawal dah nak masuk and Aidilfitri pun bakal menjelma, Zaza nak mintak maaf banyak-banyak sebab tak update blog. Aku memang dapat banyak pertanyaan pasal bila aku nak update blog apa semua tu tapi masalahnya kat sini kan kan..aku tak ada masa la. Seriously. Baru-baru ni aku baru habis Trial SPM Sekolah Berasrama Penuh (SBP) and honestly, I don't think I nailed that exam. *sigh* Apakan daya? Aku tak ada otak sehebat kawan-kawan aku yang lain. Sedih tak?


Jadi..sorry eh readers sekalian :)



So kembali kepada matter at hand..


Pada hari Khamis yang penuh indah ini, aku nak cerita sikit pasal PHOTOGRAPHY. Okay. Adakah anda semua tahu apa itu "PHOTOGRAPHY"? Kalau tak tahu, bukak dictionary dan cari sendiri. Aku malas nak cerita. Hehe. Aku bukannya nak cakap yang aku ni pandai photography. Oh tidak sama sekali. Sekarang aku nak cerita sikit pasal dua orang photographer yang aku kenal and memang berbakat. Kalau tak upah diorang ambil gambar untuk event-event terrtentu, memang rugi la. Jadi siapakah gerangan photographer-photographer tersebut?


So aku nak start dengan seorang kanak-kanak Twitfamous dulu eh memandangkan semua orang kenal mamat ni. Haaa..nak tahu siapa tak? Elehh..aku rasa korang dengar perkataan Twitfamous pun confirm korang dahh tahu siapa. Tapi okay la..kepada those yang tak tahu siapa, I present to you..




Megat Amir Danish


To those yang tak tahu, Megat ni merupakan calon SPM 2012 sama macam aku. Yes. Aku tak tipu. He may look old tapi yes..dia masih kanak-kanak riang macam aku jugak. Untuk aku la kan, Megat ni memang awesome gila bila tangkap gambar mahupun DItangkap gambar. I guess he's just camera-friendly kot? Apa-apa pun, his photos are superbb and aku tak hairan la dia sampai famous cenggini sekali. Oh did I tell you yang mamat ni jugak (mungkin) akan berlakon jugak? You see. He is THAT famous.







Korang boleh tengok kerja dia dengan sendiri by visiting his blog. Oh don't forget to follow dia kat Twitter if korang curious nak tahu tahap awesome-ness mamat ni: @MegatAD




Now that's settled..siapakah photographer yang kedua yang bakal bersaing dengan Megat di arena persada dunia photography ini? Now this is interesting. This second photoggrapher that I'm going to blog about is a brother of one of my dearest friends. Kalau tak disebabkan aku kenal dengan si Zainorazwan tu, aku tak mungkin akan kenal abang dia, Mohd Zainorazri Zainal atau nama gelamer dia, Azri Zainal.



He look SO MUCH like his brothher *sigh*



This 21-year-old guy ambek gambar yang SUMPAHH AWESOME GILAAA!! Aku tak tahu la wether dia ni popular ke tak tapi aku suka kacau-kacau Jajai (nickname aku untuk Zainorazwan. Oh..and he's also my twin) yang aku ada crush kat abang dia. Si soon-to-be teacher ni sekarang tengah belajar kat Kelantan if I'm not mistaken jadi kalau kot-kot korang berminat nak upah photographer untuk the event that you are about to organize, do give him a call.

Ohh..korang nak tengok hasil kerja dia dulu eh? Ok ok. Sabaq noo...



P/s: yang ni aku sendirri edit untuk himpunkan kerja-kerja dia. I apologize for the weird collage 










You like? Hehehehehehehehehehehehe..



Kalau hangpa sekalian berminat nak tengok lebih-lebih lagi, boleh lah tengok sendiri kat sini. Follow him on Twitter too if you like: @AzriKch

Oh and one more fakta tentang si photographer, HE IS A SARAWAKIAN.



HIDUP SARAWAK!




Peace and love. Assalamualaikum :)

THANKS FOR READING! kalau suka, please click "LIKE"!

No comments: